Thursday, August 26, 2010

Ibiza 14-25 mai 2010

Tallinn- London
14. Mai

Ibizasse jõudmiseks pidime esialgu öö veetma Londonis, Stanstedi lennujaamas. Londonisse jõudsime õhtul kell kümme läbi ning selleks ajaks olid kõik toolid hõivatud. Meil vedas ning meie saabudes lahkus üks paarike, saime viis järjestikust tooli. Jumal tänatud, et ma olin kaasa võtnud magamiskoti. Enne reisi kahtlesin, et kas seda on ikka vaja, kuid ilma magamiskotita oleks öö olnud kohutav...Lennukilt tulles ostsime suure piparmündi Bailyse ning limpsisime vaikselt seda. Mina olin juba unine ning Antti lasi mul magada, kuna tal esialgu und ei olnud. Erinevalt varasemast kogemusest, käis Stanstedi lennujaamas kohutav sebimine, Pontis’t kinni ei pandud ning samuti oli Spar ööläbi avatud. Osad inimesed sebisid ning lennu ootajad üritasid magada. Mina ärkasin iga tunni või kahe tagant, kuid sain siiski magada 7 h. Selleks ajaks oli vabanenud veel rida toole ning Antti piisavalt väsinud selleks, et mõni tund tukastada.

London- Ibiza

15. Mai

Kuna meie lend läks alles 12:30 oli meil veel 5 h oodata. Check- in käis õnneks kiiresti ning teisele poole jõudes otsustasime kaasa osta kangemat alkoholi. Hiljem selgus, et see oli suur viga, sest alkohol on Ibiza poodides odavam kui Londonis ning kõvasti soodsam kui Eestis. Lisaks ostsime endale reisi jaoks plätud ning käisime söömas. Lennukile jõudes olime piisavalt väsinud, et magada ning 2 h lend möödus väga kiiresti. Ibizale jõudes marssisime lennujaamast välja bussipeatust otsima. Meie suur plaan oli kokkuhoidlik reis, seetõttu ei tahtnud seekord taksoga sõita. Maksime mõlemad 3 EURi ning sõitsime 10B bussiga oma Apartmentist kaugele Ibiza Towni. Kuna meil oli kaasas TomTom jälgisime kuidas buss pidevalt meie elukohast kaugemale sõitis :) Lõpuks visati meid Ibiza Townis bussist välja ning pidime taksoga 7 EURi eest Platja De’n Bossale sõitma. Niipalju siis kokkuhoiust. Apartmentisse jõudes olime väsinud ning ametis oma riiete pesemisega mis olid pooliku Bailyse poolt kotis ära määritud :P Kui olime söönud ja asjad lahti pakkinud mõtlesime, et magame paar tunnikest ja läheme linna avastama. Ärkasime alles kell kaksteist kohaliku aja järgi, endiselt unistena ning magasime edasi, kuni järgmise hommikuni.

16. Mai

Hommikul ärkasime suhteliselt vara ja leidsime enda apartmenti lähedalt Spari kus hinnad olid igati mõistlikud. Ostsime igasugu toiduaineid, et endale süüa teha. Väljas söömine on Ibizal üldiselt kallis. Enamuses kohtades jäid kõige soodsamad hinnad 10 EURi kanti, odavamates saab heal juhul alla 7 EURi. Ning seda perioodil kui turiste veel saarel ei ole, juunist alates tõusevad hinnad praktiliselt poole võrra. Kuna meil oli köök, otsustasime mitte toetada Ibiza kalleid söögikohtasid. Esimese päeva, nagu tavaliselt, vedelesime me rannas. Rand jäi meie apartmentist maksimaalselt 500 m kaugusele. Kaasa võtsime veini ja rummi kokteili. Vein oli hea ja odav (1,39 EURi) ning kuuma päikese käes libises hästi. Kella viie paiku olime mõlemad sopsused ning otsustasime koju sööma minna. Kuigi minul und ei olnud, jäi Antti magama ning seejärel ka mina. Tukastasime ilmselt 3 h. Kui ärkasime helistasid apartmenti alt juba P ja M kes saabusid saarele meist päev hiljem. Kuigi nad olid samuti Londonis täiesti magamata olid nad rõõmsad ja roosad ning jutustasine kuni keskööni. Imekombel jõi Antti ära ka teise 0,7 Bacardy rummi ning mina ainsa kainena üritasin neid kantseldada. Käisime korra öises rannas ja läksime magama.

17. mai

Hommikuks ilmselgelt ei olnud A kaineks saanud. Esmalt suundusime mõneks tunniks randa. Rannas oli taas väga mõnus. Kuigi ma tavaliselt ei saa päikesepõletust, tegin ma taas vea ning esimesel päeval rannas ei kasutanud päikesekaitset vaid acceleratorit, mistõttu olin ma pisut punane ning kreemitasin end SPF 20-ga. P, M ja mina tahtsime Ibiza towni avastada ja kõndisime jala paar kilomeetrit linna. Leidsime oma apartmenti lähedalt rolleri rendi firma, kuid rentimise lükkasime järgmisele päevale juhtide puudumise tõttu. Mina ja M sõita ei julgenud ning A ja P ei oleks selleks piisavalt kained :S Vahepeal tegime peatuse vesipiibu kohvikus kus võtsime ühe vesipiibu ja nautisime imeilusat ilma. Õnneks oli mul kaasas kassitoit kuna kohviku juures oli armas, kuid kõhna kiisu kellele andsin lausa kaks pakki. Viimast ta lõpuni ei jõudnud süüa kuid vähemalt tean, et tal sai kõht ilusti täis :)
Vein libises taas kuuma päikese käes hästi ning tuju oli kõikidel lõbus. Tegime ilusates kohtasid pilte, et pärast reisi poleks tunnet, et pole midagi jäädvustanud. Kolasime linnas ilmselt 5 h ning õhtuks oli meil kõht väga tühi. Leidsime sadama äärest soodsa koha kus müüdi 2,5 EURi eest maitsvaid friikartuleid. Sõime ära praed, võileivad ja kaks portsu friikartuleid. Käisime veel Sparist läbi ning suundusime tagasi Platja d’en Bossa poole. Koju jõudes oli kell alles üheksa kuid läksime A-ga magama, sest terve päev vantsimist väsitas korralikult ära.

18. mai

Ärkasime enne lõunat, et pisut rannas päikest võtta ning seejärel rolleriga saart avastada. Kuna Ibiza on pikkuselt 39 km ning laiuselt umbes 20 km siis vahemaad on väikesed ja just sobivad rolleriga saare avastamiseks. 24 h rent maksis 20 EURi. See on võrreldes auto rendi hinna, 30 EUR, suhteliselt kallis, kuid tahtsime ühe päeva rolleriga sõita. Eelmisel päeval tüütas meid rannas „henna“ maalingute tegija, purjus peaga lubas A endale tatoo teha kuid alles pärast seda kui poiss oli silmapiirilt kadunud. Täna nägime teda jälle ning ka mul tekkis mõte, et miks mitte mõneks päevaks endale võlts maaling teha. Kuigi ma tatoosid ei salli kauplesime hinna kahe peale 15 EURi peale ning mina valisin välja liblika ning A sisaliku :) P otsustas samuti seljale sisaliku teha. Kuigi esmalt me kirusime poissi tüütamise pärast olid kolm neljast maalitud :D Umbes 15:30 paiku jõudsime rendifirmasse ning saime oma rollerid kätte. Kuna meil polnud kindlat plaani kuhu sõita ning alles viiest pidime kohtuma T-ga kes on Ibizal elanud juba 11 aastat, sõitsime esmalt sihitult ringi. Käisime niisama kaugemaid randasid vaatamas ning sõitsime läbi linna, et üles otsida kohad kuhu hiljem minna. Kella viieks sõitsime Sant Antonisse, kus T elab. Saime oma Ibiza kaardile palju vajalikke märkusi, kuhu minna, mida teha, näha jne. Leppisime T-ga kokku, et 22. Mail, sõidutab ta meid ka ise pisut ringi ja näitab kohtasid mida turist ei leia. Hiljem sõitsime Las Salinase randa mida kohalikud meile soojalt soovitasid. Võibolla nende jaoks on see rand eksootiline, kuid meie jaoks tavaline Eesti rannake. Männi mets, pruun liiv, ei olnud tõesti midagi erilist. Vaatasime lähemalt ka soola järvesid mille järgi ka rand on oma nime saanud (Salinas- midagi soolaga seotut). Neist soola kanalitest ei saanud me eriti selget pilti, kuidas või mis süteemil need toimivad. Kuid meresoola söömise isu kadus küll ära nähes seal vees olevaid ollusi...Kui hakkas juba pimenema tahtsime linnas asuvast kindlusest läbi sõita. Kindlus ise oli võimas ja väga ilus. Vaade linnale, eriti õhtul, väga väga ilus. Platja d’en Bossale sõites otsustasime sel õhtul pisut kauem üleval püsida. Platja d’en Bossal on üks koht, kus enne suvehooaja algust enamusel õhtutel on palju rahvast, Top 21, pub ja club. Joogid olid sel ajal suhteliselt mõistliku hinnaga, kaks 10 EURiga. Ma ei taha isegi mitte teada kui kallid on kokteilide hinnad juunist- augustini. Südaöö paiku läksime ära magama, et järgmisel päeval vara tõusta ja T soovitatud Hippy Marketile jõuda.

19. mai

Pidime tõusma kell 9:00, et 10-st sõitma hakata aga magasime mõnustalt sisse ning läksime kodust alles 11 ajal minema. Kuna pidime rolleri tagasi viima kella 15:30ks siis polnud meil ajaga eriti priisata. Kolmapäevane Hippy Market oli Es Canaris ning võtsime suuna sinna poole. Kuna meie TomTom ei suutnud korralikult orienteeruda ja ei leidnud Ibizal üles isegi suuremaid linnasid, siis pidime rolleri rendi kohast saadud tasuta kaardiga hakkama saama :) Kuna vahemaad olid seal nii väiksed sõitsime vahepeal õigest teeotsast mööda, siis jälle tagasi. Tagatipuks sain mina, kui kaardilugeja, valesti aru missugusele turule me minema pidime ning juhatasin meid Sant Carlesesse :P Õnneks oli Es Canar vaid mõne km-i kaugusel ning sõitsime sinna. Koht ise oli väga väga ilus. Ilm oli soe, inimesed istusid kohvikutes, rannas, kuidagi väga chill meeleolu oli selles pisikeses linnas. Otsisime esmalt üles Hippy Marketi, kuna kell oli juba üks saanud, polnud meil enam kaua aega. Turul oli tõesti palju rahvast ja sama palju kribu krabu müüjaid. Minule oli Hippy Marketist jäänud mulje, et tegemist on soodsate asjadega, kuid esimesi hinnasilte vaadates pidin ma pikali kukkuma! Asjad olid kallimad kui igal pool tava poodides. Leidsin sealt väga ilusad plätud, mis olid tehtud küll pruunist nahast ja kaunistatud pärlitega, kuid 35 EURi oli nende kohta siiski liiga kõrge hind. Turg ise on vaatamist väärt kuna sealne meeleolu on chill. Kindlasti ei ole Hippy Market enam see mis ta kunagi oli ja mille järgi ta nime on saanud, kuid siiki soovitan seal ära käija. Kolasime seal poolteist tundi ning lõpuks ostsime paar külmiku magnetit ning mina ostsin endale peapaela päikesepiste eest hoidumiseks :) Minul polnud mingit tuju tagasi kihutamiseks ning otsustasime, et rendime rolleri järgmise päevani. P ja M otsustasid sama. Üritasime rolleri peal oleva rendifirma telefonile helistada aga inglise keeles ei rääkinud nad sõnagi ning viskasid toru lihtsalt hargile. Palusime ka ühel kohalikul neile helistada ning hispaania keeles rääkida, kuid ka tema kõne viskasid nad hargile...Väga kummaline suhtumine BK rentalilt. Lõpuks leidsime M-i kotist rendikviitungi ning helistasime kohalikule numbrile kust meile öeldi, et peame kindlasti õhtul sealt läbi käima. Mõeldud tehtud läksime ühte super ilusasse restorani mida sinna sõites nägime. Kuna koht ise oli ilus ja nägi välja eksklusiivne arvas Antti kohe, et kindlasti on see liiga kallis ja ärme sinna lähe :P Ma läksin uurisin natuke jookide hindasid ning sain teada, et kann Sangriat maksab 6,5 EURi ning selle raha eest saab kasutada basseini, lamamistoole ning lebotamise baldahiine. Päris hea hind kui arvestada, et esimesel päeval ostsime me 6 EURi eest rannatoolid päevaks :P Limpsisime seal Sandriat ning tegime natuke ka pätti kuna jõime oma Strong Bow’d. Kui üks baldahhiin voodi vabanes läksime sinna lebotama ning tellisime kolme peale taas vesipiibu. Ülimalt mõnus koht oli ning me olime seal ikka hea mitu tundi. Jõudsime tagasi Platja De’n Bossasse alles enne üheksat. Läksime otse BK Rentalsisse ning saime kokkuleppele, et maksame juurde 5 EURi ning saime rollerid ära anda. Kuna plaanisime homme minna Formenterale siis polnud meil rollereid nagunii vaja. Tagasi apartmenti läksime rannaäärt kaudu, et kohalikust sadamast uurida Formenterale sõidu aegasid ja hindu. Üks laevuke läks 10:00 ja teine 11:30 ning esimene tuli tagasi 17:00, teine 17:30. Hinnad olid mõlemal edasi tagasi 20 EURi nägu. Eestis googlist otsides leidis M Formentera pileti hinnaks 90 EURi nägu...Õnneks saime rannas tegutsevalt võlts Henna maalingute tegijalt teada, et pilet maksab vaid 20 EURi :P Jummal kui me oleksime nii arutud olnud, et 90 EURise pileti onlines ära broneerinud. Meie ei olnud seeõhtu väga kaua üleval, ma isegi ei mäleta kas P ja M käisid kusagil või mitte...

20. mai

Hommikul kella 9:30-ks läksime „sadama“ juurde. Sadamaks seda nimetada ei saa, sest tegu on lagunenud muuliga. Seal oli päris palju rahvast ootamas ning infotahvli ees müüs tädike rohelisi, kollaseid ja valgeid pileteid. Meie saime rohelise ning pidime teise poole kindlasti tagasisõiduks alles hoidma. Kui laevale saime tahtsin ma kohe glass bottomi juurde minna, et mere põhja vaadata. Kui paat sõitma hakkas tuli mulle taas meelde, et mul hakkab halb kui ma laevaga sõites panoraami ei näe. Tormasin sealt kiiresti välja, sest pea hakkas ringi käima. Ma ei tea miks aga iga kord enne laeva sõitu läheb mul meelest ära, et ma peaksin merehaiguse rohte sööma. Ilmselt selle pärast, et sõidan üle mere vaid korra või paar aastas. Sõit kestis umbes 35 min. Kohale jõudes ootas turiste buss aga keegi sinna 6 EURi eest sisse ei astunud ning sama tegime meie. Hakkasime kaardi järgi ranna poole kõndima. Kuna Antti on tavaliselt hea orienteeruja usaldasime teda aga tegime lõpuks mõnusa ringi kuna kõndisime mööda autosõidu teed :P Jalakäijate rada läks otse randa. Kõndisime päris pikalt ja siis öeldi meile, et järgmise 1 km saame me sõita tasuta trolliga :) Troll oli selline pisike rongike nagu ikka linnades eksukrsiooni omad on. Saime juhilt infot, et kõige ilusam rand on Playa Illetes ning tal oli tuline õigus. Minu jaoks on Playa Illetes, Puerto Ricos asuva Culebra ranna Playa Flamenco järel II kohal, ilu mõistes. Lumivalge liiv, helesinine vesi, turiste oli aga mitte üleliia palju. Vesi oli kahjuks veel külm kuid käisime siiski ujumas. Tegime seal suure hunniku pilte ning mõnulesime päikest võttes...Hakkasime tagasi liikuma kella kolme ajal, olime juba pisut punased ning panin endale SPF 20 kuna varasemalt kasutasin acceleratorit :P Ma ei tea kuidas aga kõndides võttis päike eriti hästi peale, sest 30 min kõndimisest olid mul kaelal väga tugevad päevituste randid ja jalad punakad :P Enne paati jõudmist ostsime kohalikust kohvikust midagi süüa, sest enamus kohtasid olid siesta pärast kinni. Rannas algasid toidu hinnad 20 EURist. Kuna Playa Illetesele randuvad jõuamad inimesed oma jahtidega siis rannakohvikute hinnad on juba mais kohutavalt kõrged. Kella viiest saime laevale ning jõudsime tagasi enne kuute. Meil oli Anttiga plaan minna taksoga Ibiza Towni sushit sööma. P ja M läksid meie naabrite juurde itaalia toitu sööma. Kaheksa paiku võtsime takso ning sõitsime linna. Alles sõidu ajal mõtlesin ma kui loll mõte oli võtta takso ning edasi tagasi maksta 16 EURi, kui 20 EURiga oleksime saanud rolleri 24 h ning Ibiza Townis sellega ringi sõita. Aga noh, mis teha, seekord tegime endale tünga. Õhtu oli õnneks päris soe ning alguses jalutasime niisama ringi, üritasime mõnda jaapani restorani leida. Teadsime, et Pacha juures on neid lausa kaks tükki aga need olid kesklinnast liiga kaugel. Küsisime ühest poest kas nad teavad kust me võiksime leida jaapani restorani ning meile osati öelda vaid üks koht. Minu jaoks oli see jube võõras, et sushit paljudes kohtades ei müüda, Eestis on jaapani restranid juba tavalised :) Leisime selle kohakese üles ning hinnatase pidi meid küll pikali lööma :P Kõik makid maksid ligi 15 EURi ning miso supp oli samuti üle 5 EURi. Otsustasime, et kui me juba siin oleme siis ära ka ei hakka minema. Tellisime endale kahepeale maki komplekt, miso suppi ning enda arvates ploomi veini. Meile toodi hoopiski jaapani sushi vein kuid kuna see maitses hästi siis me ei hakanud pirtsutama. Minu kõht jäi tühjaks ning tellisin juurde veel ühe merevetika salati, see maitses väga hästi :) Nautisime oma toitu ja veini päris pikalt, üheteistkümne paiku võtsime takso, et tagasi Platja d’en Bossasse sõita ning ühineda italiaanode ja P ja M-iga. Apartmentis oli tuju üleval ning meie jõime samuti veini edasi. Lõpuks hakati meile juba Itaalia keeles laulma kuna P ja M olid Itaalastele lasknud lugu mille ma Anttile kirjutasin ja sisse laulsin ühe tuntud Itaalia laulja põhja peale. Poisid imestasid, et kuidas me seda lugu teame, euroopas see tuntud pole aga me kuulsime seda siis kui Roomas käisime. Meie Itaallastest naabrid tõlkisid ja laulsid meile lisaks ka Ramazotti lugusid. Päris lahe oli. Meile Anttiga kohtutavalt meeldib Itaalia keel. See on meloodiline nagu Eesti keel ainult nemad on temperamentsed ja keel kõlab paremini, Eestlased räägivad monotoonsemalt. Pärast keskkööd läksime välja. Istusime Top 21 klubi pubi osas ning õpetasime kuidas õigesti Sambucat juuakse. Selleks on vaja konjaki klaase ning tavalisi viski klaase, kõrsi ning alustassi või salvrätti ja tuld. Tuleb umbes 4 CL Sambucat valada konjaki klaasi ning asetada see külili viski klaasi, panna põlema ning keerutada kuni Sambuca soojeneb, seejärel valada jook viski klaasi ning hoida paar sekundit konjaki klaasi viski klaasi peal. Siis panna kõrs läbi salvräti niimoodi ei konjaki klassi saab tagurpidi sinna peale panna ning kõrrest imeda või lihtsalt kõrs panna alustassi peale. Sambuca tuleb ühe lonksuga ära juua ning konjaki klaasist läbi kõrre Sambuca aurusid peale imeda. Paneb silma särama ja ajab pea korralikult segi :P Võimalusel panna Sambuca sisse enne põlema panemist ka kohviube. Pärast Sambucat jootsid Itaalased meile mingit virsiku napsu sisse. Vahepeal soovitas Antti mul piiri pidada, kuid ilmselt olin ma juba sopsus kuna solvusin selle peale ära. Pärast kõiki neid jooke olin ma väsinud ning läksime koju ära. P ja M jõudsid vist alles hommikul kaheksa ajal. Kuna järgmisel päeval oli meil plaan auto rentida ning pool saart läbi sõita, siis tõotas põnev päev tulla.

21. mai

Hommikul ärkasin ma väga kurjakuulutava enesetundega. M-ilt sain ühe lahustuva peavalu tableti ning sõime hommikust. Mul polnud üldse tuju kuhugi minna, ning oleksin parema meelega terve päeva maganud kuid ajasime end siiski üles ning kümne paiku olime juba autot rentimas. Saime 32 EURi eest ühe pisikese Mitsubishi. Antti läks rooli ning esimene sihtpunkt oli Es Vedre lamav draakon. Kui päris aus olla siis ei olnud T kaardile märgitud sihtkohtasid just eriti kerge leida. Kuigi vahemaad olid väiksed olid teeolud mägedes kohati väga hirmuäratavad. Mõned tõusud olid väga järsud, samuti langused. Vahepeal leidsime ühe ilusa kiriku kus oli kohvik vaatega merele ja see vaade oli super ilus. Kuigi me ei leidnudki üles vaatetorni Es Verdele leidsime siiski sellele päris hea vaate. Minu enesetunne ei olnud kahjuks endiselt hea ning sõidu vahepeal peatasime kiiremas korras auto, et mina saaksin „sisalikke“ vaatama minna. Parandasin seal väljas natuke enda tervist ning pärast seda oli mul nii hea olla, et sain juba nalja visata :D Kui P veini lahti teha tundus, et hakkan kohe oksele, sel päeval ei puutunud ma isegi mitte sõrme otsaga veine. Vahepeal peatusime igasuguste pisikeste randade juures, nende nimesid me isegi ei mäleta kuna käisime lihtsalt korraks neid vaatamas. Need pisikesed rannasopid kaljude vahel olid imeilusad. Tava turist ilmselt neid kohtasid üles ei leia. Ühte randa sõites nägime prügikastide juures umbes 10 kassi. Kolm neist olid umbes kuused pisikesed pojakesed. Õnneks olin ma eelneval päeval ostnud neli Whiskasi konservi millest nad said vähemalt natuke kõhu täis. Kurb, et ma neid rohkem aidata ei saanud :(
Soovitan kindlasti auto rentida ning LP või RG abil saarel ringi sõita, vahemaad on väikesed ning meie terve päeva kilometraaz oli vaid 130 km. Nägime palju ning kahjuks tiirutasime ka palju ringi, et leida üles kohtasid kuhu sildid ei näidanud. Meie peamine goal oli Ibiza kuulsat päikeseloojangut vaadata ühes T soovitatud kohas. Kui kell oli juba 19:40 olime me Sant Antonis ja ei riskinud sealt ära sõitmisega kuna tahtsime kindlasti päikeseloojangut näha. Otsustasime Cafe Del Mari minna. Kui alguses tundus, et päike vajub ilmatuma kiiresti merre siis lõpuks chillisime ikka Cafe Del Mari juures oma 1,5 h. Kuulasime mõnusat muusikat ning kui päike merre hakkas vajuma oli see super ilus vaade. Ma ei oska öelda kas Cafe Del Maris on maailma kõige ilusam päikeseloojang, sest ma ei oska selliseid asju eristada. Mina nägin ka Kuuba suvalises ranna kohvikus väga ilusat loojangut, ning sama võin öelda Eesti kohta :) Koju jõudes olin ma nii väsinud, et läksin kohe voodisse. P ja M läksid välja Bora Borasse. Kuna Antti ütles, et ta ka väga ei viitsi minna siis ma ei hakanud ennast isegi üles ajama vaid jäin juba üheteistkümnest magama. P ja M tulid samuti tunnikese pärast tagasi.

22. mai

Täna on T sünnipäev aga ta pakkus, et ta näitab meile teist osa saarest. Esmalt sõitsime ühe teise Eestlase juurde kes peab Sant Carlese lähedal oma puu- ja juurvilja istandust. Ostsime sealt hunniku rediseid, apelsine, aprikoose, maasikaid jms. Sealt sõitsime edasi Hippodromi turule kus müüdi igasugu kasutatud kraami, mina sain endale sealt ühe käevõru. Edasi sõitsime Sant Carlese linna, et üks paella süüa. Kõht oli meil vahepeal meeletult tühjaks läinud. Ostsime traditsionaalse mereandidega paella. Antti ja P sõid seda isuga aga minule see väga ei maitsenud, nii, et tellisin endale taas oma lemmikud- friikartulid :P Istusime ja nautisime taaskordset mõnusat päeva. Jõime Sandyt mis on fanta ja õlle segu, selline huvitav jook. Pärast sööki viis T meid Hippy Marketile mis pidi olema nö moedisainerite turg. Asjad olid tõesti ilusad aga kohutavalt kallid. Üks käevõru mida ma nägin hiljem Eesti 89 kr maksvat, maksis seal 10 EURi. Jalutasime terve turu läbi aga midagi ei ostnud, sest hinnaklass oli üle mõistuse. Seejärel sõitsime Portimtax’i ühele vaateplatvormile mida tavainimene kes seal ei ela vist iialgi üles ei leia. Meie poleks sealsetest teedest isegi mitte alla julgenud sõita :P Vaade platvormilt oli vägev, väidetavalt kuulus seal all olev hiigelsuur villa Madonnale. Tegime platvormilt pilte ning seejärel sõitsime Santa Gertrudisesse kohvi jooma. Isegi mina kes ma ei joo kohvi jõin pisut, kuna uni tikkus peale. Kohviku juures oli üks kirik kus parajasti toimusid pulmad. Uudishimulikud nagu me olema läksime Anttiga pruuti vaatama :D Pruut oli päris ilus aga peigmees not so much :) Kohviku juures nägin ühe mega armsat kassi, kes oli ülimalt sõbralik ja sain teda pikalt paitada. Üks kohalik inglise keele oskaja valgustas mind, et ta pole kellegi oma aga kogu küla hoolitseb ta eest, see tegi mu tuju kohe paremaks. Pärast kohvitamist viis T meid ära Platja d’en Bossale. Õhtul plaanisime Bora Borasse minna aga näed, kohvik oli selleks ajaks juba kinni, sest meil hakkas apartmentis jutt jooksma ning olime seal kuni poole kaheni. Koju me tagasi minna ei tahtnud ja otsustasime suunduda Top 21. Jõime seal kaks kokteili ühe hinnaga ning otsustasime klubisse minna. Kahjuks ei ole Ibizal sees mitte suitsetamise seadust ning klubi oli suitsust sinine...Esialgu läks mul süda kohe pahaks ja läksime Anttiga välja. Lõpuks läksime tagasi sisse ning leidsime ühe koha mis oli konditsioneeri all kus suitsu haisu polnud. Vahepeal tuli väga head muusikat kuid siis jälle hispaania kohalikku, saime korralikult tantsida. Läksime klubist ära ning P jäi veel sinna. Mul oli kõht jube tühi ning teepeal ostsime ühe võileiva. Kusagil nelja ja viie paiku jõudsime me koju ning läksime magama.

23. mai

P ja M jõudsid koju alles pool üheksa hommikul. Selgus, et M läks klubisse tagasi ning nad pidasid pidu edasi italiaanode pool kuni hommikuni. Kuna T pidas täna oma sünnipäeva ühes rannas ja korraldas pisikese pikniku pidi ta meile 12:30 järgi tulema. Mina võtsin veel hommikul hotelli basseini ees päikest. P ja M läksid enne meid ära La Sirena poe juurde kus me T-ga kokku pidime saama. Läksime Anttiga varsti järgi ning ostsime ära hunniku suveniire. Sinna jõudes selgus, et P-l oli väga kehv olla :P Vaeseke istus ette ning meie kolmekesi taha. T viis meid ära ilusasse pisikesse rannakesse ning läks ise koju söögile järele. Valisime esialgu koha tahapoole, sest ees liiva peal ei olnud vabasid kohtasid ning taga oli pehme kuivanud vetikas. P istus seal ja mõtles elu üle järele, lõpuks hakkas tal vaikselt paremaks minema. Kui teised Ibiza Eestlased hakkasid saabuma vabanes just üks koht liival ning kolisime sinna. Kohal olid seal kõik Ibizal elavad Eestlased peale ühe 55 a naise. Tegemist oli siis nö sega perekondadega kus mees oli Eestlane, naine Argentiinlanna, naine Eestlane mees Aafrikast jne :) Suhteliselt lahe oli see, et nende lapsed rääkisid enamuses hispaania, inglise ja eesti keelt, kui ei rääkinud, siis said nad ilusti aru. Istusime ja chillisime rannas, meie Ibizalastest kaasmaalased said oma keeleoskust harjutada. Istusime seal kindlasti vähemalt kella viieni õhtul.

Ibiza-London
24. mai

Viimane päev Ibizal...Vedelesime ainult rannas, võtsime päikesest viimast, sest kuumalaine Eestis oli möödunud ning sooja oli +8 kraadi :S Täpselt sellel ajal kui me ära olime oli Eestis tavapäratult soe maikuu ning ilmad +30 kraadi. Olime rannas kokku 5 tundi. Kõik otsustasid viimasel päeval päikesekreemi mitte kasutada. Kuna mina kasutan alati madalat kaitset, sain õhetavad jalad, P ja M tundsid põletust juba päikese käes. Läksime pärast randa veel korra hotelli basseini, kuid kaua seal olla ei saanud, sest P ja M olid täiesti ära põlenud. Loomulikult läks asi õhtuks hullemaks ning pikad riided seljas ei mõjunud just kuigi hästi. Õhtul kella kümne paiku sõitsime lennujaama, et alustada sõitu Londonisse. Jõudsime pisut liiga vara ning saime paar tundi oodata. Lennujaama poes oli päris soodne alkohol ning jõime neljapeale ühe Bacardy Mojito miksi ära. See oli tõsiselt jubeda maitsega. Lend kestis kaks tundi ja jõudsime 1 h ajas tagasi, maandusime pärast keskööd. Kuna pidime taas öö veetma lennujaamas, puhusime oma madratsid täis ja panime üles mustlaslaagri :) Kõik möödujad naersid, näitasid näpuga ja tegid meile thumbs up! Madratsid oli tõesti parim mõte ning saime ca 6 h magada enne kui lennujaamas suureks saginaks läks. Mina magasin tunni kaupa isegi kauem.

London-Tallinn
25. mai

Antti ostis päevase wifi kasutuse ning sukeldus juba töösse. Pärast asjade kokku pakkimist istusime kõrval kohvikus ning ootasime check-ini. Check-in hilines tunni aja võrra ning palju puudu ei jäänud, et oleksime lennukist maha jäänud. Pidime läbi turvakontrolli väravani kiirkõndi tegema. Kohutav korraldus Easyjeti poolt. Kahjuks ei saanud ma lennujaamast seest midagi kaasa osta, sest lihtsalt aega ei olnud. Pärast kella kuute jõudsime tagasi jahedasse Eestisse, ilusad pruunid, puhanud ja rahast lagedad :P Ibiza reisil, võrreldes näiteks Küprosega hoidsime kõige pealt kokku, ei käinud väljas söömas ja joomas, ei käinud sissepääsu raha nõudvates kohtades jne. Kuid siiski oli reisi hind kallim, kahepeale 6000 kr võrra. Küpros on sama lahe nagu Ibiza, kuid soodsam (nädalane reis ööbimise, lennupiletite ja kõige muuga 9000 kr). Olime Ibizal tõelised mökud ning kuulsatesse klubidesse nagu Pacha, Es Paradis jne ei jõudnud :( Piletihinnad oleksid olnud muidugi kallimad kui 30 EURi, kuid saime mõnusalt aega veeta ka pisemates klubides ;)